Cruesli karamel lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Cruesli, ik ben er dol op. Een heerlijk knapperig stukje zoete havermout. Gooi in je lactosevrije yoghurt of kwark en je hebt een heerlijk ontbijt. Ik maakte hem al eerder met rijststroop (recept staat hieronder). Maar nu maakte ik een iets ongezondere versie met de karamel schenkstroop van Van Gilse. Verrukkelijk gewoon.

Ik voegde er nog wat goji bessen en pecannoten aan toe. Deze kocht ik bij de Action.

*Fructosearm: Dit recept is fructosevrij, laat de goji bessen en peccannoten weg.

Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd25 minutenTotale tijd30 minuten

 200 g glutenvrije havermout
 125 g schenkstroop karamel Van Gilse
 4 eetl olijfolie
 handje pecannoten
 handje goji bessen

1

Verwarm de oven voor op 180 graden hetelucht (oventijd ongevee 20-25 minuten).

2

Doe de havermout, schenkstroop karamel, pecannoten en de olijfolie in een kom.

3

Roer alles goed door zodat alles goed verdeeld is.

4

Bedek een bakplaat met bakpapier en schep het mengsel hier op. En zet in de oven voor ongeveer 20-25 minuten.

5

Roer er na 15 minuten even doorheen met een vork zodat alle kanten goed gebakken worden.

6

Haal uit de oven en laat even afkoelen. Nu zul je zien na ongeveer 5-10 minuten dat de cruesli hard word. Breek deze in stukjes, net zo groot wat je zelf het lekkerst vind. En voeg de goji bessen toe.

7

Ik bewaar ze in een afgesloten koektrommel van Tupperware, en ik hoop dat ik hem zo een aantal weken kan bewaren. Voor de foto heb ik ze even in een weckpot gedaan. Daar kun je ze natuurlijk ook goed in bewaren, maar dan moet je wel een grote weckpot hebben.

8

Je kunt het recept heel makkelijk verdubbelen zodat je een lekkere grote portie op voorraad hebt.


Cruesli lactosevrij, fructose en glutenvrij - Lactosevrijeten

Ingredienten

 200 g glutenvrije havermout
 125 g schenkstroop karamel Van Gilse
 4 eetl olijfolie
 handje pecannoten
 handje goji bessen

Stappen

1

Verwarm de oven voor op 180 graden hetelucht (oventijd ongevee 20-25 minuten).

2

Doe de havermout, schenkstroop karamel, pecannoten en de olijfolie in een kom.

3

Roer alles goed door zodat alles goed verdeeld is.

4

Bedek een bakplaat met bakpapier en schep het mengsel hier op. En zet in de oven voor ongeveer 20-25 minuten.

5

Roer er na 15 minuten even doorheen met een vork zodat alle kanten goed gebakken worden.

6

Haal uit de oven en laat even afkoelen. Nu zul je zien na ongeveer 5-10 minuten dat de cruesli hard word. Breek deze in stukjes, net zo groot wat je zelf het lekkerst vind. En voeg de goji bessen toe.

7

Ik bewaar ze in een afgesloten koektrommel van Tupperware, en ik hoop dat ik hem zo een aantal weken kan bewaren. Voor de foto heb ik ze even in een weckpot gedaan. Daar kun je ze natuurlijk ook goed in bewaren, maar dan moet je wel een grote weckpot hebben.

8

Je kunt het recept heel makkelijk verdubbelen zodat je een lekkere grote portie op voorraad hebt.

Cruesli karamel lactosevrij