Tagliatelle zonder pakjes en zakjes lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor 4-6 personen.
Deze tagliatelle is een recept zonder pakjes en zakjes, en heel simpel om te maken. En ook nog eens heel erg lekker. Een beetje pittig door de sambal en de kruiden. Serveer er lactosevrije satésaus van Remia, Hela (ook glutenvrij), pindasaus Aldi en Djawa en Suzi wan. Let altijd goed op de verpakking want deze kan veranderen. Of maak zelf de satésaus (binnenkort weer online). Maar dat hoeft niet percé want er zit ook al pindakaas door het recept. Ik bak er altijd wel een lekker eitje bij, dat maakt het helemaal af vinden wij.
*Fructosearm: Gebruik glutenvrije tagliatelle als je ook geen tarwe verdragen kan. Let op de kruiden, en gebruik sojasaus.

Voorbereidingstijd10 minutenKook tijd30 minutenTotale tijd40 minuten

 500 g tagliatelle
 400 g gehakt
 3 steeltjes lente-ui
 3 wortels
 halve courgette
 1 paprika
 2 cm gember
 1 eetl pindakaas
 1 theel sambal
 scheutje lactosearme kookroom Minusl
 scheutje sojasaus (of ketjap manis)
 scheutje citroensap
 100 ml water
 1 rundvleesbouillonblokje Jumbo/ Maggi (kan melk bevatten)
 flinke snuf zout
 flinke snuf peper
 flinke snuf paprikapoeder
 snufje chilipoeder
 scheutje olijfolie/zonnebloemolie/kokosolie
 4-6 eieren
 satésaus van Remia, Hela (ook glutenvrij), pindasaus Aldi en Djawa en Suzi wan

1

Kook de tagliatelle zoals beschreven staat op de verpakking.

2

Doe een scheutje olijfolie/ zonnebloemolie of kokosolie in de koekenpan en laat warm worden. Voeg het gehakt toe en bak rul.

3

Ondertussen snij je de lente-ui, paprika wortels en de courgette fijn. Eventueel in de keukenmachine zoals ik gedaan heb. En rasp je de gember. Bak dit ook kort even mee met het gehakt.

4

Verfrommel het bouillonblokje boven het water en roer even door. Giet het nu bij het gehakt mengsel en voeg alle kruiden toe. Roer even door door, en laat even een paar minuten sudderen/ koken.

5

Voeg nu de lactosearme of plantaardige room, de pindakaas, sojasaus, citroensap en de sambal toe. En roer alles nog even goed door.

6

Giet de tagliatelle af in een zeef in de gootsteen. En laat er even lauw water overstromen en roer even goed door, voeg eventueel een scheutje olie toe.

7

Schep de tagliatelle nu bij het gehakt en roer alles goed door elkaar. Serveer er eventueel satesaus, kroepoek en een gebakken eitje bij. En smullen maar.

eetdagboek

Ingredienten

 500 g tagliatelle
 400 g gehakt
 3 steeltjes lente-ui
 3 wortels
 halve courgette
 1 paprika
 2 cm gember
 1 eetl pindakaas
 1 theel sambal
 scheutje lactosearme kookroom Minusl
 scheutje sojasaus (of ketjap manis)
 scheutje citroensap
 100 ml water
 1 rundvleesbouillonblokje Jumbo/ Maggi (kan melk bevatten)
 flinke snuf zout
 flinke snuf peper
 flinke snuf paprikapoeder
 snufje chilipoeder
 scheutje olijfolie/zonnebloemolie/kokosolie
 4-6 eieren
 satésaus van Remia, Hela (ook glutenvrij), pindasaus Aldi en Djawa en Suzi wan

Stappen

1

Kook de tagliatelle zoals beschreven staat op de verpakking.

2

Doe een scheutje olijfolie/ zonnebloemolie of kokosolie in de koekenpan en laat warm worden. Voeg het gehakt toe en bak rul.

3

Ondertussen snij je de lente-ui, paprika wortels en de courgette fijn. Eventueel in de keukenmachine zoals ik gedaan heb. En rasp je de gember. Bak dit ook kort even mee met het gehakt.

4

Verfrommel het bouillonblokje boven het water en roer even door. Giet het nu bij het gehakt mengsel en voeg alle kruiden toe. Roer even door door, en laat even een paar minuten sudderen/ koken.

5

Voeg nu de lactosearme of plantaardige room, de pindakaas, sojasaus, citroensap en de sambal toe. En roer alles nog even goed door.

6

Giet de tagliatelle af in een zeef in de gootsteen. En laat er even lauw water overstromen en roer even goed door, voeg eventueel een scheutje olie toe.

7

Schep de tagliatelle nu bij het gehakt en roer alles goed door elkaar. Serveer er eventueel satesaus, kroepoek en een gebakken eitje bij. En smullen maar.

eetdagboek

Tagliatelle zonder pakjes en zakjes lactosevrij