Romige penne met Italiaanse kruiden lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor 4-6 personen.

Deze plantaardige kruidenspread kocht ik bij de Plus. Ik schreef er eerder al een leuke blog over, die kun je onderaan dit recept vinden. Bij onze Plus hadden ze hem niet, dus ik moest er voor naar Den Bosch dus ik besloot er maar gelijk 2 mee te nemen. Eén voor op een toastje en voor op brood en de andere gebruikte ik voor dit recept.

Ik hou van romige pasta's. Maar dat is natuurlijk met een lactose-intolerantie wel echt moeilijker, daarom ben ik erg blij met de vegan producten. Je betaald er wel iets meer voor, maar dat heb ik zo af en toe zeker voor over.

Ik vind strooikaas zo fijn om in je koelkast te hebben staan, ik heb vaak die Parrano maar ook Geska vind je weleens. Deze stinkt wel enorm maar is wel erg lekker. Kijk voor jezelf welke jij het beste verdragen kan en welke je het lekkerst vind.

*Fructosearm: Kijk voor jezelf of je deze kruidenspread verdragen kan. Gebruik het groen van de lente-ui en let op met de hoeveelheid champignons. Als je ook geen tarwe verdragen kan gebruik dan glutenvrije pasta.

Voorbereidingstijd10 minutenKook tijd30 minutenTotale tijd40 minuten

 400 g penne
 snufje zout
 150 g plantaardige kruidenspread Simply V
 1 ui (of 2 steeltjes lente-ui)
 250 g champignons
 2 tomaten
 150 g spekblokjes (optioneel)
 2 flinke eetl verse Italiaanse kruidenmix (koeling)
 scheutje olie
 snufje peper
 snufje zout
 strooikaas (Emmi Geska/ Parrano/ Aldi Italia)

1

Breng in een flinke kookpan water aan de kook. En voeg de penne en een snufje zout toe en volg de aanwijzingen op de verpakking.

2

Snij de ui (of lente-ui) fijn.

3

En snij de champignons in plakjes.

4

Snij de verse Italiaanse kruidenmix fijn. En snij de tomaten in blokjes. En leg allebei even apart.

5

Doe de olie in de koekenpan en laat warm worden.

6

Bak de ui (lente-ui) en de chmapignons 5 minuten in de koekenpan.

7

Voeg nu eventueel de spekblokjes toe en bak deze krokant. Voeg als laatste de kruidenspread toe en verwarm dit nog 5 minuten mee.

8

Voeg een snufje zout en peper toe. En roer als laatste de Italiaanse kruiden en de stukjes tomaat erdoor heen. En serveer op mooie borden met een flinke scheut lactosevrije strooikaas.

9

Eetsmakelijk!!


Simply V - Plantaardige kruidenspread Blog
Waar kun je de plantaardige kruidenspread bij jou in de buurt kopen?

Ingredienten

 400 g penne
 snufje zout
 150 g plantaardige kruidenspread Simply V
 1 ui (of 2 steeltjes lente-ui)
 250 g champignons
 2 tomaten
 150 g spekblokjes (optioneel)
 2 flinke eetl verse Italiaanse kruidenmix (koeling)
 scheutje olie
 snufje peper
 snufje zout
 strooikaas (Emmi Geska/ Parrano/ Aldi Italia)

Stappen

1

Breng in een flinke kookpan water aan de kook. En voeg de penne en een snufje zout toe en volg de aanwijzingen op de verpakking.

2

Snij de ui (of lente-ui) fijn.

3

En snij de champignons in plakjes.

4

Snij de verse Italiaanse kruidenmix fijn. En snij de tomaten in blokjes. En leg allebei even apart.

5

Doe de olie in de koekenpan en laat warm worden.

6

Bak de ui (lente-ui) en de chmapignons 5 minuten in de koekenpan.

7

Voeg nu eventueel de spekblokjes toe en bak deze krokant. Voeg als laatste de kruidenspread toe en verwarm dit nog 5 minuten mee.

8

Voeg een snufje zout en peper toe. En roer als laatste de Italiaanse kruiden en de stukjes tomaat erdoor heen. En serveer op mooie borden met een flinke scheut lactosevrije strooikaas.

9

Eetsmakelijk!!

Romige penne met Italiaanse kruiden lactosevrij