Bananen milkshake lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor één lactosevrije bananen milkshake.
Wil je een ijskoude milkshake? Snij een rijpe banaan in stukjes en doe in een zakje. En vries deze vervolgens in. Zodra je de milkshake wilt gaan maken haal je ze uit de vriezer. Maar je kunt ook gewoon een banaan vanaf de fruitschaal gebruiken als je geen banaan hebt ingevroren. Als ik heel veel rijpe bananen tegelijk heb en ze niet allemaal op krijg, vries ik ze in. Zo heb ik altijd bevroren bananen in de vriezer liggen. Ideaal toch? Ik voeg meestal een schepje suiker toe maar je kunt ook een scheutje honing toevoegen. Legt er net aan in welke je mood bent? Zin in zoet dan gebruik je suiker? Wil je op een gezondere toer dan gebruik je honing. Ik gebruik tegenwoordig altijd de lactosearme melk van Campina uit de koeling of de houdbare. Ik vind deze het meest op de 'normale' melk lijken. Maar kun je geen sporen verdragen? Gebruik dan plantaardige melk, keuze genoeg. Hieronder staat een bericht met alle lactosearme en lactosevrije soorten melk.
*Fructosearm: Kijk voor jezelf hoeveel banaan je kunt verdragen. En vervang de honing door rijst-of speltstroop of hou je van zoet? Vervang de suiker dan door druivensuiker (dextrose van Zonnatura).

Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd5 minutenTotale tijd10 minuten

 1 (bevroren) rijpe banaan
 250 ml lactosearme melk MinusL/Campina/Arla lactofree of plantaardige melk
 scheutje honing of een schepje suiker

1

Haal de bevroren banaan uit de vriezer en laat 10 minuten ontdooien. Gebruik je geen banaan uit de vriezer? Snij de banaan dan in stukjes en doe in een schaal of blender.

2

Voeg een scheutje honing of een schepje suiker toe.

3

Voeg de lactosearme of plantaardige melk toe.

4

En maak alles fijn met de blender of met de staafmixer. Zelf gebruik ik altijd een staafmixer, maar je krijgt met allebei hetzelfde resultaat.

5

En nu kun je heerlijk genieten van je lactosevrije bananen milkshake.

Ingredienten

 1 (bevroren) rijpe banaan
 250 ml lactosearme melk MinusL/Campina/Arla lactofree of plantaardige melk
 scheutje honing of een schepje suiker

Stappen

1

Haal de bevroren banaan uit de vriezer en laat 10 minuten ontdooien. Gebruik je geen banaan uit de vriezer? Snij de banaan dan in stukjes en doe in een schaal of blender.

2

Voeg een scheutje honing of een schepje suiker toe.

3

Voeg de lactosearme of plantaardige melk toe.

4

En maak alles fijn met de blender of met de staafmixer. Zelf gebruik ik altijd een staafmixer, maar je krijgt met allebei hetzelfde resultaat.

5

En nu kun je heerlijk genieten van je lactosevrije bananen milkshake.

Bananen milkshake lactosevrij