Onze reis naar IJsland 2018

Mijn mannetje houdt van avontuur! Ik iets minder, maar als ik er maar éénmaal ben kan ik die knop ook wel omzetten en genieten haha. Even in een hele andere omgeving zijn. En dat vind je in Ijsland helemaal. Wat een andere natuur dan Nederland zeg. We nemen je mee met onze roadtrip van 6 dagen door het zuiden van Ijsland. Terwijl het hier in Nederland 30 graden was, liepen wij met onze mutsen, sjaals, wanten en dikke jassen aan om ons warm te houden tegen de kou. Wat een schril contrast hè. Onderaan vind je ook nog een leuk filmpje.

Zondag 20 Mei:
Vandaag kwamen we om 15 uur (nieuwe tijd) aan in Reykjavik. We hebben onze huurauto opgepikt, en zijn naar onze eerste verblijf gereden. Een bed & breakfast in Hveragerdi. We hebben ons even opgefrist en zijn lopend naar een kleine bierbrouwerij gelopen daar in de buurt. En we werden gelijk geconfronteerd met het weer daar, want het kwam ineens met bakken uit de lucht haha. Hadden we toch maar de auto gepakt. Deze avond hebben we heerlijk aan de speciaal biertjes gezeten samen met frietjes met Parmezaanse kaas.

Maandag 21 Mei: Vanmorgen zijn we om 9 uur vertrokken om deel te nemen aan een lava tour. We kregen helmen op, en hup de grotten in. Heel bijzonder om te zien.

Vervolgens zijn we naar verschillende watervallen gereden zoals de Seljalandsfoss waterval en de Skógafoss.

Daarna zijn we naar hetKlaustur Hotel gereden. Daar hebben we wat broodjes en rijstwafels gegeten. We hadden niet zoveel honger.
Na de snelle hap zijn we nog even wezen wandelen, vlakbij kon je helemaal naar boven klimmen bij een waterval, wat ook echt zo mooi was. We wilden ook naar de Fjarrgljfur Canyon toe, maar deze was afgesloten omdat de natuur verslechterd was. Dus deze moesten we dit helaas over slaan.

Dinsdag 22 Mei:
Na een kleine 2 uur rijden kwamen we bij de Glacier Lagoon uit. Daar hebben we een boot tour gedaan. Wauw, wat was dat gaaf! Dit was ook gelijk het hoogtepuntje van ons avontuur! Zo mooi om te zien. Met een boot zijn we door de ijsrotsen van de gletsjer gevaren, dat was echt zo gaaf!

Daarnaast lag nog een zwart strand met heel veel ijsblokken. En deze moesten natuurlijk even opgetild worden haha.

We zijn vervolgens naar het Hótel Geirland gereden. En daar hebben we heerlijk gegeten in het restaurant.

Woensdag 23 Mei:
Vandaag zijn we naar het zwarte strand gereden, wat ook weer heel bijzonder was. Alleen hebben we wel natte voetjes gekregen, ineens kwamen de golven tot onze knieën hahaha. We konden er gelukkig wel om lachen en de rest van de toeristen ook hihi. Even snel ons omgekleed en hup weer de auto in.

We hebben vervolgens overnacht in een schitterend huisje in “The middle of nowhere’. Heima holidays heette het. Super vet was dat. Ik had ons eigen potje gekookt, ideaal.

Donderdag 24 Mei:
We zijn als eerste vertrokken naar een super grote waterval. De grootste en de mooiste van die we allemaal hebben gezien. De Gulfoss waterval.

Daarna zijn we naar de Geisers gereden. Wel mooi om te zien, om de zoveel tijd spuit deze een eind de lucht in. Iedereen staat met smart te wachten met al hun camera’s in de hand.

Daarna zijn we naar Thing vellir gereden. Daar was het ook weer zo mooi. Een mooie waterval natuurlijk, en gewoon een hele mooie setting. Overal stenen. The games of trones is daar ook opgenomen.

Vervolgens zijn we naar Blue lagoon gereden, dat is een geothermisch verwarmde spa. Zo lekker, maar heel erg toeristisch. We hadden het na 1,5 ook zeker wel gezien. Maar er omheen was het ook erg mooi, daar hebben we dan ook een paar foto’s van genomen.

En toen kwamen we alweer bij onze laatste bestemming. Sandgerdi Cotages, houten hutjes. Met een eigen hottub. Wat was dat genieten, hij stond eerst echt te warm. Even wat koud water erbij en genieten maar. Dat was nou echt even ontspannen, en dat hadden we wel even nodig naar al die inspannende dagen haha.

Vrijdag 25 Mei:
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan, het was onze laatste dag dus dat betekend dat we weer naar huis gingen. Je zult denken, dat is kort. Maar de meesten mensen gaan niet lang, en wij vonden het ook net goed zo.
Als je van een actieve vakantie en heel veel natuur houd, moet je hier zeker eens een kijkje gaan nemen. En mijn ervaring met een lactose-intolerantie? Neem je lactase-pilletjes mee, zo kun je ook gewoon onbezorgd genieten. En boek wat huisjes zodat je zelf ook een paar keer kan koken.

Filmpje Ijsland:

Hopelijk vond je het weer een leuke blog. En wie weet ga jij dit mooie land ook eens bezoeken.

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *