Jaaroverzicht 2019

We blikken met je terug naar het afgelopen jaar.
Eigenlijk wilde ik deze blog op Oudjaarsdag plaatsen maar het kwam er gewoon niet van om het uit te werken. Dus dan delen we hem toch gewoon in het nieuwe jaar. Ik wil beginnen om iedereen de beste wensen te wensen voor het nieuwe jaar. En daarbij wil ik jullie bedanken voor het volgen van lactosevrijeten op social media en natuurlijk de bezoekjes aan de site.

Bezoekers:
Afgelopen maand hebben we 14.000 bezoekers gehad. Wauw, wat ben ik trots! En dat komt allemaal door jullie, naar de blogs van lactosevrije producten, lactosevrije oliebollentips en kaas eten met een lactose-intolerantie is het meest gezocht.
En wat dacht je van de recepten? Er is volop gezocht naar de lactosevrije monchoutaart en de lactosevrije kaasfondue. Echt leuk om te zien.

Blijf dit ook vooral doen in het nieuwe jaar, ik vind het fijn om mensen op weg te helpen en om al jullie vragen te beantwoorden.

Drijfveer:
Hoe vaak ik geen reacties of vragen krijg van jullie via social media of via de mail. Blijf dit ook vooral doen in het nieuwe jaar, ik vind het fijn om mensen op weg te helpen en om al jullie vragen te beantwoorden rondom een lactose-intolerantie. En hoeveel mensen mij wel niet foto’s van lactosevrije producten op hebben gestuurd, zo leuk! Met elkaar komen we een heel eind verder. Ook dit jaar hoop ik dat er nog heel veel lactosevrije producten bij komen. Hoe fijn is dat!

Gastblogger:
Ook dit jaar ben ik gastblogger van Green Gypsy geworden. En dat vind ik zo leuk om te doen. Hun hebben heerlijke kruiden en daar tover je de lekkerste recepten mee op tafel. Ik maak er veel hoofdgerechten mee. Maar gister maakte ik een gezond bananenbrood met havermout en de Livin’ la Vida Choca kruiden, in een kleine handomdraai geef je een heerlijke smaak aan je recepten. Ik hoop dat ik dit nog een tijdje mag doen.

En wat dacht je van de vele samenwerkingen? Met Puurmieke gaven we heerlijke lactosevrije chocoladeletters weg. En wat dacht je van de nieuwste lactosevrije Taksi, die ik zelf mocht proeven en ook nog eens kado mocht geven in samenwerking met Triangle pr. Ik hou hiervan! En ik probeerde de Simply vegan kruidenspread, in samenwerking met Veann.

En voor de rest gaan we gewoon knallen!

To do lijstje:
Ik roep al sinds vorig jaar Januari dat ik de lijst met lactosevrije producten weer aan moet vullen, en daar ben ik laatst toevallig ook nog mee bezig geweest maar ik heb ze nog lang niet allemaal gehad. Dus dit wil ik echt deze Januari nog doen. Tuurlijk moet je altijd wel de verpakking checken want deze kan altijd veranderen. Maar het is zo fijn om even snel te zien wat lactosevrij is. Dat miste ik op het begin van mijn zoektocht naar lactosevrije producten zo erg.

En voor de rest gaan we gewoon knallen! Ik ga ermee door hoe ik het nu doe. Het liefst wil ik wel een vaste dag in de week in gaan plannen zodat ik op die dag echt even een aantal uur aan lactosevrijeten kan besteden, nu doe ik alles in de avonduren en op Zondag! En dat vind ik niet erg, maar het is fijner als het iets verdeeld is. Alleen over een paar weekjes kunnen we weer aan de slag in de zwarte katjes hier thuis, die vervolgens naar de veiling in Aalsmeer gebracht worden. Dus dan komt er voor mij weer een drukkere tijd aan. Maar we gaan ons best doen.

Geboorte van onze zoon:
Onze kleine Ivar wordt eind deze maand alweer 1 jaar! Wow, wat gaat dat hard. En ik maar denken dat ik meer tijd zou krijgen voor de website. Sommige mensen zeiden al, nou Co dat denk ik niet haha. Hij is lekker ondernemend, en al volop aan het ontdekken. Wel apart hoor dat ik vorig jaar dit jaaroverzicht over 2018 nog met een dikke buik zat te typen. Zo cliché maar het gaat zo ontzettend hard. Gelukkig kan hij nog gewoon alles eten, daar ben ik wel erg blij mee. Ik hoop ook zo dat het zo blijft. Zelf kreeg ik de lactose-intolerantie ook pas op latere leeftijd.

Op naar een mooi 2020 met nog heel veel nieuwe blogs, lactosevrije recepten en lactosevrije eetdagboeken!