Gezonde havermouttaart lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor ongeveer 8 stukken havermouttaart.
Wil je je dag goed beginnen? Maak dan deze havermouttaart eens. Gebruik lactosearme melk of kun je deze niet verdragen? Gebruik dan plantaardige melk, zodat de gezonde taart volledig lactosevrij is.

Het recept kwam ik tegen bij Jacky Nobels (link van het recept vind je onderaan). Zij gebruikt Whey, maar helaas bevat dit lactose. Maar er staat bij vermeld dat je ook 50 gram extra havermout toe kan voegen met wat honing. Dus dat heb ik gedaan. Ik had de eerste keer frambozen en cranberry's gebruikt. En de tweede keer banaan en frambozen en dat vond ik toch wel het lekkerst. Ik heb alles per 2 verpakt in plastic zakjes en het staat nu in de diepvries. Zo kan ik er lekker een paar dagen mee ontbijten. Heerlijk met een beetje lactosearme Griekse yoghurt van Minusl.

Echt een geniale tip, ik weet zeker dat ik deze nog vaak ga maken. De volgende keer ga ik ook blauwe bessen toevoegen. Je hoeft alleen de havermout met de lactosevrije melk, honing en het fruit te mengen. En hup de oven in. Ideaal, ik ben nog steeds erg gek op mijn warme havermout ontbijtjes maar deze scoort ook goed op de vroege morgen. Haal ze de dag ervoor uit de diepvries of ontdooi hem even in de magnetron.

*Fructosearm: Vervang de honing door rijst-of speltstroop en gebruik ongezoete plantaardige melk of lactosearme melk.

Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd40 minutenTotale tijd45 minuten

 200 g havermout
 400 ml lactosearme melk MinusL/Arla lactofree/Campina/Aldi/Lidl of plantaardige melk
 2 eetl honing
 1 banaan
 150 g frambozen (diepvries)

1

Verwarm de oven voor op 175 graden hetelucht (oventijd 40 minuten).

2

Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed door elkaar.

3

Gebruik een kleine springvorm (ik had er één van tupperware gebruikt in bloem vorm). Giet het beslag in de springvorm en bak de havermout taart 40 minuten.

4

Laat goed afkoelen voordat je hem aansnijd.


Blueberry havermouttaart - Jackynobels.nl

Ingredienten

 200 g havermout
 400 ml lactosearme melk MinusL/Arla lactofree/Campina/Aldi/Lidl of plantaardige melk
 2 eetl honing
 1 banaan
 150 g frambozen (diepvries)

Stappen

1

Verwarm de oven voor op 175 graden hetelucht (oventijd 40 minuten).

2

Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed door elkaar.

3

Gebruik een kleine springvorm (ik had er één van tupperware gebruikt in bloem vorm). Giet het beslag in de springvorm en bak de havermout taart 40 minuten.

4

Laat goed afkoelen voordat je hem aansnijd.

Gezonde havermouttaart lactosevrij