Pangasiusfilet van de bbq met een knoflooksausje lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor 2 personen.
Wat ziet het er weer lekker uit, dit recept kreeg ik van Rebecca. Dus ga jij binnenkort de bbq aan slingeren? Maak dan deze pangasiusfilet eens met deze heerlijke lactosevrij knoflooksaus. De knoflooksaus kun je ook gebruiken voor bij je vlees, stokbrood en het is ook heerlijk door een salade zoals Rebecca zelf zegt.

Ik hoop dat het snel weer lekker warm wordt zodat mijn mannetje en ik dit recept ook eens uit kunnen gaan proberen. Ik heb er nu al zin in.

*Fructosearm: Kijk voor jezelf hoeveel tomaten je verdragen kan. Vervang het sjalotje door het groen van een lente-ui. De knoflooksaus kun je helaas niet maken want knoflook bevat veel fructose.

Voorbereidingstijd10 minutenKook tijd15 minutenTotale tijd25 minuten

 Voor de vis:
 2 pangasiusfilet
 scheutje olijfolie
 scheutje citroensap
 snufje zout
 snufje peper
 2 tomaten
 2 sjalotjes
 Voor de knoflooksaus:
 5 5 eetl mayonaise (bijv. CalvΓ©, alle gewone mayonaise is lactosevrij)
 1 teentje knoflook
 2 eetl water
 verse peterselie/rozemarijn

1

Voor de vis:
Vis goed afdeppen met een keukenrolletje.

2

Aluminiumfolie insmeren met olijfolie.

3

Vis erop leggen.

4

Besprenkelen met citroensap, en strooi er wat peper en zout overheen.

5

Snij de tomaat en de lente-ui in schijfjes. En beleg de vis ermee.

6

Vouw de folie voorzichtig dicht. En herhaal deze bovenstaande stappen met de andere pangasiusfilet. Leg ze ongeveer 15 min op de bbq.

7

Voor de knoflook saus:
Pers de teen knoflook uit met een knoflookpers of snij heel fijn.

8

Voeg de teen knoflook aan de mayonaise toe samen met twee eetlepels water. Goed roeren en evtueel wat water toevoegen als hij naar jouw wens nog te dik is.

9

Besprenkelen met wat verse peterselie of rozemarijn.

10

Dit kun je samen combineren met het visje. Knoflook saus kan ook toegevoegd worden aan een salade of voor bij het stokbrood en vlees gebruikt worden. Super lekker!

Ingredienten

 Voor de vis:
 2 pangasiusfilet
 scheutje olijfolie
 scheutje citroensap
 snufje zout
 snufje peper
 2 tomaten
 2 sjalotjes
 Voor de knoflooksaus:
 5 5 eetl mayonaise (bijv. CalvΓ©, alle gewone mayonaise is lactosevrij)
 1 teentje knoflook
 2 eetl water
 verse peterselie/rozemarijn

Stappen

1

Voor de vis:
Vis goed afdeppen met een keukenrolletje.

2

Aluminiumfolie insmeren met olijfolie.

3

Vis erop leggen.

4

Besprenkelen met citroensap, en strooi er wat peper en zout overheen.

5

Snij de tomaat en de lente-ui in schijfjes. En beleg de vis ermee.

6

Vouw de folie voorzichtig dicht. En herhaal deze bovenstaande stappen met de andere pangasiusfilet. Leg ze ongeveer 15 min op de bbq.

7

Voor de knoflook saus:
Pers de teen knoflook uit met een knoflookpers of snij heel fijn.

8

Voeg de teen knoflook aan de mayonaise toe samen met twee eetlepels water. Goed roeren en evtueel wat water toevoegen als hij naar jouw wens nog te dik is.

9

Besprenkelen met wat verse peterselie of rozemarijn.

10

Dit kun je samen combineren met het visje. Knoflook saus kan ook toegevoegd worden aan een salade of voor bij het stokbrood en vlees gebruikt worden. Super lekker!

Pangasiusfilet van de bbq met een knoflooksausje lactosevrij