Gemarineerde kipfilet met gembersap lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor 2 personen.

Wist jij dat je heel makkelijk zelf een marinade kan maken met sojasaus? Wij zijn dol op deze gemarineerde kipfilet met gembersap. Ik heb het gembersap van GoNow gebruikt. Ik heb daar laatst een leuke review over geschreven. Deze vind je onderaan dit recept. Je kunt ook wat verse geraspte gember toevoegen natuurlijk. Let er wel op dat je deze marinade even 2 uur moet laten intrekken in de koelkast voor het beste resultaat. Dan trekken de smaken lekker in de kipfilet.

Ik serveerde er deze keer aardappels en broccoli bij maar wat dacht je van noedels of rijst? Ook een aanradertje hoor, dat gaan wij de volgende keer zeker eens proberen. Dan bak je nog wat extra groente mee en aanvallen maar. Ik gebruikte de chilisaus zonder suiker van Verstegen maar je kunt natuurlijk ook gewone chilisaus gebruiken.

Je hoeft met het bakken geen olijfolie toe te voegen want deze zit al door de marinade.

gemarineerde kipfilet

Tijden1 Aantal
Voorbereidingstijd2 uren 10 minutenKook tijd20 minutenTotale tijd2 uren 30 minuten

 300 g kipfilet
Voor de marinade:
 flinke scheut sojasaus
 scheutje gembersap GoNow
 scheutje citroensap
 1 eetl honing
 1 eetl chilisaus (Verstegen zonder suikers)
 2 eetl witte of zwarte sesamzaadjes
 snuf knoflookpoeder
 scheutje olijfolie
 verse basilicum

1

Snij de kipfilet in stukjes.

2

Meng de ingrediënten voor de marinade door elkaar in een schaal of diep bord. Meng alles goed door elkaar.

gemarineerde kipfilet

3

Zet in de koelkast en laat minimaal 2 uur intrekken.

4

Giet alles in de hapjespan en bak de kip gaar. Blijf goed roeren tussendoor.

gemarineerde kipfilet

5

Garneer de kipfilet met de verse basilicum.

6

Ik serveerde er broccoli, aardappels en lactosevrije satésaus (Remia) bij. Maar je kunt er ook rijst of noedels bij serveren. Haal de kip dan uit de pan en bak nog wat groente naar keuze in dezelfde pan en giet als laatste de marinade eroverheen en warm de kipfilet nog even mee op en serveer met de noedels of rijst.

7

Dat gaan we de volgende keer zeker eens proberen.

gemarineerde


Go Now gembersap - Lactosevrijeten

Ingredienten

 300 g kipfilet
Voor de marinade:
 flinke scheut sojasaus
 scheutje gembersap GoNow
 scheutje citroensap
 1 eetl honing
 1 eetl chilisaus (Verstegen zonder suikers)
 2 eetl witte of zwarte sesamzaadjes
 snuf knoflookpoeder
 scheutje olijfolie
 verse basilicum

Stappen

1

Snij de kipfilet in stukjes.

2

Meng de ingrediënten voor de marinade door elkaar in een schaal of diep bord. Meng alles goed door elkaar.

gemarineerde kipfilet

3

Zet in de koelkast en laat minimaal 2 uur intrekken.

4

Giet alles in de hapjespan en bak de kip gaar. Blijf goed roeren tussendoor.

gemarineerde kipfilet

5

Garneer de kipfilet met de verse basilicum.

6

Ik serveerde er broccoli, aardappels en lactosevrije satésaus (Remia) bij. Maar je kunt er ook rijst of noedels bij serveren. Haal de kip dan uit de pan en bak nog wat groente naar keuze in dezelfde pan en giet als laatste de marinade eroverheen en warm de kipfilet nog even mee op en serveer met de noedels of rijst.

7

Dat gaan we de volgende keer zeker eens proberen.

gemarineerde

Gemarineerde kipfilet met gembersap lactosevrij