Omelet gevuld met Greek white en spinazie lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Dit lactosevrije recept voor een gevulde omelet met Greek white (vegan vervanger voor feta) en spinazie is voor 2 personen.

Dat ik dit nog nooit eerder heb gegeten daar snap ik helemaal niks van. Man was is dit een heerlijk ontbijt zeg! Het is erg voedzaam en super makkelijk om te maken. Dit kan iedereen. Je moet de omelet alleen wel voorzichtig omdraaien met een spatel, want hij breekt snel. En laat de vegan feta van Violife niet te lang smelten want dan wordt het één natte bedoeling. Dat had ik dus de eerste keer.

Ik had zelf 3 eieren gebruikt, maar als je beide grote trek hebt kun je makkelijk 4 eieren gebruiken. Dat veranderd voor de rest niks aan het recept.

Feta, de één kan wel de feta van Dodoni verdragen en de ander weer niet. Daarom wilde ik het eens met de vegan greek white van Violife proberen. En het is echt mega lekker geworden. En eigenlijk wel het belangrijkste ook 100% lactosevrij. Dus je begint je dag goed.

omelet

Tijden1 Aantal
Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd10 minutenTotale tijd15 minuten

 3 /4 eieren (voor grotere trek)
 snuf zout
 snuf peper
 scheutje zonnebloemolie/ olijfolie
Voor de vulling:
 100 g Greek white (vegan vervanger feta) Violife/ Dodoni (suikers en koolhydraten op 0)
 2 handjes spinazie
 handje pompoenpitten
 1 steeltje lente-ui voor garnering
 paprikapoeder voor garnering

1

Klop de eieren met de zout en peper in een kommetje los met een garde.

2

Verhit de olie in een koekenpan.

3

Giet de helft van de losgeklopte eieren in de koekenpan en 'wals' de koekenpan even zodat het ei goed verspreid in de pan.

4

Zodra hij gestold is kun je hem voorzichtig omdraaien met een spatel.

5

Beleg aan één kant met de helft van de spinazie, en de helft Greek white en de helft van de pompoenpitten.

6

Bak nog een paar minuten zodat de feta licht smelt. Let op, niet te lang want anders wordt de omelet te nat door de feta.

7

Vouw de omelet voorzichtig dubbel maar niet helemaal dicht en serveer op een mooi bord. En bak de andere nu op dezelfde manier. En leg deze ook op een mooi bord.

omelet

8

Snij de lente-ui fijn en garneer vervolgens de beide omeletjes met de lente-ui en de paprikapoeder.

omelet

9

Een heerlijke tip voor bij het Paasontbijt toch? Maar ook een heerlijke tip voor een Zondags ontbijt natuurlijk!

omelet


Violife greek white - Albert Heijn
Dodoni feta - Albert Heijn

Ingredienten

 3 /4 eieren (voor grotere trek)
 snuf zout
 snuf peper
 scheutje zonnebloemolie/ olijfolie
Voor de vulling:
 100 g Greek white (vegan vervanger feta) Violife/ Dodoni (suikers en koolhydraten op 0)
 2 handjes spinazie
 handje pompoenpitten
 1 steeltje lente-ui voor garnering
 paprikapoeder voor garnering

Stappen

1

Klop de eieren met de zout en peper in een kommetje los met een garde.

2

Verhit de olie in een koekenpan.

3

Giet de helft van de losgeklopte eieren in de koekenpan en 'wals' de koekenpan even zodat het ei goed verspreid in de pan.

4

Zodra hij gestold is kun je hem voorzichtig omdraaien met een spatel.

5

Beleg aan één kant met de helft van de spinazie, en de helft Greek white en de helft van de pompoenpitten.

6

Bak nog een paar minuten zodat de feta licht smelt. Let op, niet te lang want anders wordt de omelet te nat door de feta.

7

Vouw de omelet voorzichtig dubbel maar niet helemaal dicht en serveer op een mooi bord. En bak de andere nu op dezelfde manier. En leg deze ook op een mooi bord.

omelet

8

Snij de lente-ui fijn en garneer vervolgens de beide omeletjes met de lente-ui en de paprikapoeder.

omelet

9

Een heerlijke tip voor bij het Paasontbijt toch? Maar ook een heerlijke tip voor een Zondags ontbijt natuurlijk!

omelet

Omelet gevuld met Greek white en spinazie lactosevrij