Ontbijt fruit crumble lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Wij hebben heerlijk genoten van deze gezonde ontbijt fruit crumble en daarbij serveerde we een flinke toef Griekse yoghurt van Minusl (0.1 gram lactose op 100 gram) bij. Deze zijn bij veel Jumbo's verkrijgbaar. Ik had hem al eerder gemaakt maar dan voor 1 persoon maar mijn mannetje zei dat lust ik ook wel, dus dat laat ik mij geen tweede keer zeggen. Een goed ontbijt is zo belangrijk, ook in het weekend! En als je iets meer tijd hebt door de weeks kan je dit recept natuurlijk ook heel gemakkelijk maken.
*Fructosearm: Kijk voor jezelf of je de banaan en de frambozen verdragen kan, vervang de honing door rijststroop. Laat de walnoot weg.

Voorbereidingstijd10 minutenKook tijd20 minutenTotale tijd30 minuten

 1 banaan
 10 frambozen
 flinke scheut honing
 flinke scheut citroensap
 scheutje olie
 Voor de topping:
 4 flinke eetl havermout
 2 eetl (spelt) bloem
 2 eetl honing
 flinke scheut olie
 handje zonnebloempitten
 handje walnoten
 2 eetl Griekse yoghurt Minusl (0.1 gram lactose op 100 gram)

1

Verwarm de oven voor op 200 graden hetelucht (oventijd 15-20 minuten). Vet een kleine ovenschaal in met wat olie. Snij de banaan in stukjes. En verdeel de stukjes banaan en de frambozen over de bodem van de ovenschaal.

2

Verdeel de honing en het citroensap over het fruit heen.

3

Doe de havermout samen met de bloem, honing en de olie in een kom. En meng het even met je handen of een lepel tot een crumble.

4

Strooi het nu over het fruit heen, en zorg dat het goed verdeeld wordt. Leg hier de zonnebloempitten en de walnoten bovenop. Zet nu in de voorverwarmde oven voor ongevee 15-20 minuten.

5

Serveer er een heerlijke schep Griekse yoghurt van Minusl bij. Geniet van je heerlijke gezonde ontbijt!

Ingredienten

 1 banaan
 10 frambozen
 flinke scheut honing
 flinke scheut citroensap
 scheutje olie
 Voor de topping:
 4 flinke eetl havermout
 2 eetl (spelt) bloem
 2 eetl honing
 flinke scheut olie
 handje zonnebloempitten
 handje walnoten
 2 eetl Griekse yoghurt Minusl (0.1 gram lactose op 100 gram)

Stappen

1

Verwarm de oven voor op 200 graden hetelucht (oventijd 15-20 minuten). Vet een kleine ovenschaal in met wat olie. Snij de banaan in stukjes. En verdeel de stukjes banaan en de frambozen over de bodem van de ovenschaal.

2

Verdeel de honing en het citroensap over het fruit heen.

3

Doe de havermout samen met de bloem, honing en de olie in een kom. En meng het even met je handen of een lepel tot een crumble.

4

Strooi het nu over het fruit heen, en zorg dat het goed verdeeld wordt. Leg hier de zonnebloempitten en de walnoten bovenop. Zet nu in de voorverwarmde oven voor ongevee 15-20 minuten.

5

Serveer er een heerlijke schep Griekse yoghurt van Minusl bij. Geniet van je heerlijke gezonde ontbijt!

Ontbijt fruit crumble lactosevrij