Koolvis in sojasaus lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorieMoeilijkheidBeginner

Wist je dat het voedingscentrum het advies geeft om 2 keer in de week vis te eten. Wij komen daar vaak niet aan. Maar ik probeer het wel minimaal één keer in de week te eten. En met dit recept voor koolvis met sojasaus is het ook echt geen straf om vis te eten. Jammie, zo lekker! Helemaal niet moeilijk om te maken en toch heel erg lekker. Je kunt de suiker ook vervangen door bijvoorbeeld honing. En de lente-ui door een kleine ui. Wist je dat koolvis ook helemaal niet zo duur is??
*Fructosearm: Laat het teentje knoflook weg, vervang de suiker door druivensuiker (dextrose Zonnatura) en gebruik het groen van de lente-ui.

Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd15 minutenTotale tijd20 minuten

 400 g koolvis (diepvries)
 3 eetl sojasaus
 1 theel suiker
 2 steeltjes lente-ui
 1 teentje knoflook
 scheutje olijfolie/zonnebloemolie/kokosolie

1

Snij de lente-ui fijn en pers de knoflook uit.

2

Doe de olijfolie in de koekenpan en voeg de lente-ui toe en bak zachtjes voor ongeveer 4 minuten.

3

Voeg vervolgens de knoflook, suiker en de sojasaus toe en roer even door.

4

Leg daar de koolvis weer op.

5

Bak ze ongeveer 7 minuten per kant. Draai de koolvis om en laat nog een keer 7 minuten garen.

6

Lekker om te serveren met aardappeltjes en worteltjes.

Ingredienten

 400 g koolvis (diepvries)
 3 eetl sojasaus
 1 theel suiker
 2 steeltjes lente-ui
 1 teentje knoflook
 scheutje olijfolie/zonnebloemolie/kokosolie

Stappen

1

Snij de lente-ui fijn en pers de knoflook uit.

2

Doe de olijfolie in de koekenpan en voeg de lente-ui toe en bak zachtjes voor ongeveer 4 minuten.

3

Voeg vervolgens de knoflook, suiker en de sojasaus toe en roer even door.

4

Leg daar de koolvis weer op.

5

Bak ze ongeveer 7 minuten per kant. Draai de koolvis om en laat nog een keer 7 minuten garen.

6

Lekker om te serveren met aardappeltjes en worteltjes.

Koolvis in sojasaus lactosevrij