Zomerse smoothie met aardbeien lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorie, , MoeilijkheidBeginner

Deze Zomerse smoothie is voor 2 personen.

Er zijn weer genoeg aardbeien te vinden in de supermarkt, en bij ons in het dorp staan ze massaal langs de weg voor de verkoop. Dus telkens als ik een rondje ga fietsen neem ik een lekker bakje mee.

Het wordt aankomende dagen weer heerlijk weer. Maak daarom deze heerlijke Zomerse aardbeien smoothie met een bevroren rijpe banaan en sinaasappelsap. Bij mij zitten er altijd rijpe bananen in de vriezer. En weet je waarom? Als de bananen te rijp zijn geworden en we er niet aan toe komen om ze op te eten vries ik ze in stukjes in. Ideaal dus voor een smoothie. Of wat dacht je van een lactosevrije bananenmilkshake (recept vind je onderaan).

Het is heerlijk om de dag met deze Zomerse smoothie te beginnen maar ook lekker voor bij de lunch of als lekker fris tussendoortje. We hebben de smoothie in een Tupperware fles (want deze lekt niet) meegenomen. En we hebben heerlijk zitten genieten in het gras in het natuurgebied de Lieskampen bij ons in de buurt op Bevrijdindsdag. Doordat we nergens heen kunnen omdat alles gesloten is vanwege het coronavirus moeten we wat creatiever denken. Wij doen zulke dingen normaal ook, maar nu nog net iets vaker. En de smoothie is ook nog eens heel gezond want bevat heel veel vitamientjes, dus dat is ook nog eens mooi meegenomen in deze tijd. Onze zoon is er ook dol op.

*Fructosearm: Kijk voor jezelf of je de hoeveelheden fruit verdragen kan.

 1 bevroren rijpe banaan
 200 g aardbeien
 2 sinaasappels

1

Snij de rijpe banaan in stukjes, en vries deze een nachtje in.

2

Was de aardbeien en snij de kroontjes eraf.

3

En pers de sinaasappels uit.

4

Doe alles in een kom of blender. En maak het fijn met de staafmixer of blender.

5

Je hebt in een ruim 5 minuten al een heerlijke gezonde zomerse smoothie op tafel staan. Geniet ervan!

zomerse

6

zomerse

7

zomerse

8

Wij hebben er afgelopen Dinsdag ook lekker mee gepicknickt.


Bananen milkshake - Lactosevrijeten.nl

Ingredienten

 1 bevroren rijpe banaan
 200 g aardbeien
 2 sinaasappels

Stappen

1

Snij de rijpe banaan in stukjes, en vries deze een nachtje in.

2

Was de aardbeien en snij de kroontjes eraf.

3

En pers de sinaasappels uit.

4

Doe alles in een kom of blender. En maak het fijn met de staafmixer of blender.

5

Je hebt in een ruim 5 minuten al een heerlijke gezonde zomerse smoothie op tafel staan. Geniet ervan!

zomerse

6

zomerse

7

zomerse

8

Wij hebben er afgelopen Dinsdag ook lekker mee gepicknickt.

Zomerse smoothie met aardbeien lactosevrij