Croissantkrans lactosevrij

DoorCorine DekkerCategorie, MoeilijkheidBeginner

Dit recept is voor 6 lactosevrije gevulde croissants.

Ik had een blik croissantdeeg gekocht bij de Aldi, en ik dacht wat gaan we daar eens mee maken. Ik heb al heel veel voorbij zien komen maar een krans van croissant nog niet. Je hoeft ze natuurlijk niet te vullen, maar ik heb geëxperimenteerd met verschillende combinaties. Ik gebruikte nu zoete ingrediënten. Maar je kan ze natuurlijk ook vullen met wat belegen tot oude harde Hollandse kaas (suikers en koolhydraten op 0) of met een knakworstje gewikkeld in spek. Maar wij houden van een zoet ontbijt.

Ik vulde ze met aardbeienjam, pindakaas, walnoten en plakjes banaan en pure chocolade pasta van so vegan so fine chocoladepasta (kan melk bevatten).

*Fructosearm: Dit recept is niet fructosevrij.

Voorbereidingstijd5 minutenKook tijd15 minutenTotale tijd20 minuten

 1 blikje croissantdeeg Aldi, Jumbomerk, Lidl
 1 eetl pindakaas met nootjes
 1 banaan
 1 eetl chocoladepasta So vegan so fine (of pure chocolapasta Jumbo, AH basic)
 2 walnoten
 1 eetl aardbeienjam
 1 ei
 handje kokossnippers
 12 geblancheerde amandelen (wit)

1

Verwarm de oven voor op 180 graden hetelucht (oventijd 10-15 minuten). Volg de aanwijzing op de verpakking.

2

Snij de croissants uit op de stippellijntjes.

3

Vul 2 croissants met aardbeienjam.

4

De andere 2 met pindakaas en een paar plakjes banaan.

5

En de laatste 2 met chocolade pasta, walnoten en een paar plakjes banaan.

6

Bekleed een rooster met bakpapier.

7

Rol ze op (zie omschrijving verpakking). En leg ze in een kransvorm op de bakplaat. Druk ze tegen elkaar aan, zodat ze aan elkaar vast blijven plakken.

8

Klop een ei los, smeer ze in met het losgeklopte ei door middel van een kwastje. Druk bij elke croissant twee amandelen erin. En strooi er de kokossnippers overheen.

9

Zet ze nu in de voorverwarmde oven (ongeveer 10-15 minuten).

10

En nu aanvallen maar!!

11

12

Ingredienten

 1 blikje croissantdeeg Aldi, Jumbomerk, Lidl
 1 eetl pindakaas met nootjes
 1 banaan
 1 eetl chocoladepasta So vegan so fine (of pure chocolapasta Jumbo, AH basic)
 2 walnoten
 1 eetl aardbeienjam
 1 ei
 handje kokossnippers
 12 geblancheerde amandelen (wit)

Stappen

1

Verwarm de oven voor op 180 graden hetelucht (oventijd 10-15 minuten). Volg de aanwijzing op de verpakking.

2

Snij de croissants uit op de stippellijntjes.

3

Vul 2 croissants met aardbeienjam.

4

De andere 2 met pindakaas en een paar plakjes banaan.

5

En de laatste 2 met chocolade pasta, walnoten en een paar plakjes banaan.

6

Bekleed een rooster met bakpapier.

7

Rol ze op (zie omschrijving verpakking). En leg ze in een kransvorm op de bakplaat. Druk ze tegen elkaar aan, zodat ze aan elkaar vast blijven plakken.

8

Klop een ei los, smeer ze in met het losgeklopte ei door middel van een kwastje. Druk bij elke croissant twee amandelen erin. En strooi er de kokossnippers overheen.

9

Zet ze nu in de voorverwarmde oven (ongeveer 10-15 minuten).

10

En nu aanvallen maar!!

11

12

Croissantkrans lactosevrij